Beställ arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg och inkomstintyg
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som anställd eller tidigare anställd i Mjölby kommun eller Vadstena kommun beställa följande intyg.
Skyddade personuppgifter
Om du har skyddade personuppgifter kontaktar du din chef för beställning av intyg.
Arbetsgivarintyg till a-kassa
Om du behöver ett intyg till din A-kassan inför besluta om din ersättning. På arbetsgivarintyget framgår din anställningsform, sysselsättningsgrad, månadslön samt hur många timmar du har arbetat respektive varit frånvarande under en angiven period. Ett arbetsgivarintyg utfärdas vanligtvis för 13 månader tillbaka.
Tjänstgöringsintyg
Ett tjänstgöringsintyg kan du exempelvis behöva när du söker annat arbete eller utbildning. Tjänstgöringsintyget visar en sammanställning över din totala anställningstid i den kommun din beställning avser. På intyget framgår befattning, anställningstid och sysselsättningsgrad.
Behöver du ett tjänstgöringsbetyg med ett omdöme av arbetsgivaren från din anställning i Mjölby kommun eller Vadstena kommun tar du istället kontakt med din chef.
Inkomstintyg -uppgifter om din nuvarande tjänst
Ett inkomstintyg bekräftar din nuvarande anställning i den kommun din beställning avser och innehåller uppgifter om anställning och lön. Ett inkomstintyg kan du behöva till exempelvis bank eller hyresvärd.
Inkomstuppgift till Försäkringskassan
Inkomstuppgift vid begäran från försäkringskassan för beräkning av sjukpenninggrundande inkomst (SGI). Uppgiften lämnas på Försäkringskassans webbtjänst
Intyg förlorad arbetsinkomst
Intyg om förlorad arbetsinkomst i samband med annat uppdrag, exempelvis fackligt uppdrag, nämndeman eller politiskt uppdrag i annan kommun eller region. På intyget framgår löneavdrag och frånvaroorsak vid angivet tillfälle.
Handläggningstiden för beställningar är upp till 14 dagar under förutsättning att intyget går att utfärda när du beställer det.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
När du har skickat in ditt ärende till kommunen, registreras de personuppgifter som du har uppgett, i kommunens ärendehanteringssystem. Ändamålet med behandlingen av personuppgifterna är att kommunen ska kunna fullfölja sitt uppdrag som myndighetsutövare, samt kunna ge så bra och rättssäker service som möjligt vid handläggningen av ditt ärende.
Vid behandlingen av personuppgifterna tillämpas gällande integritetslagstiftning.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- 1 år
Mottagare av personuppgifter
Handläggare på HR- och löneavdelningen
Övriga upplysningar
Personuppgifterna som behandlas kan komma att delas till tredje part, om ansvarig nämnd är skyldig att göra så enligt lag. Däremot kommer aldrig personuppgifterna att föras över till ett land utanför EU.
Kontakta personuppgiftsansvarig nämnd om du vill:
- Få ut information om de personuppgifter du har lämnat in
- Begära rättelse om du anser att någon uppgift är fel
- Begära överföring av uppgifter
- Begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas
- Göra invändningar
- Begära radering av dina uppgifter
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till Mjölby kommuns Dataskyddsombud. Du når Dataskyddsombudet via dataskyddsombud@mjolby.se. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (imy.se) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
mjolbykommun@mjolby.se
HR- och löneavdelningen
lon@mjolby.se
010-2346036 vardagar klockan 09:30 - 12:00